torsdag 17 januari 2013

Idag är en såndära dag som inte räknas! har mått dåligt, legat i min säng, fått ångest över det jag missar i skolan och bara gjort ingenting ... typ.

Jag har under veckan kollat på sagan om ringen filmerna och såg färdigt den sista idag. Älskar filmerna men tycker samtidigt att det är sjukt obehagliga. Så fort det blir för läskigt tar jag upp mobilen och spelar quizkampen en stund och kör mitt nasse-mantra i huvudet DET ÄR BARA PÅ FILM, DET ÄR BARA PÅ FILM! Det funkar med dessa filmerna, jag har dock svårare när jag kollar på Titanic eller någon film som utspelar sig under andra världskriget (då har mitt mantra inte samma effekt om man säger så). Känner att jag är för feg för mitt eget bästa! Jag skulle tex aldrig få för mig att kolla på Bröderna Lejonhjärta idag, har för hemska barndomsminnen från den filmen och skräckfilm är helt uteslutet.

Någonting jag funderade över nu när jag såg den sista filmen var Sams och Frodos relation. Jag vet att Sam tjatar om någon tjej som han även sen gifter sig med på slutet och skaffar massa gulliga barn med. Jag tror trots detta att han innerst inne är djup förälskad i Frodo och om mina ögon inte misstar mig är han känslor besvarade. Det är inte bara det att det är två killar som är asbra vänner för om man gemför med Merry och Pippins relation så har Sam och Frodo det där lilla extra. Det är flera scener mellan dom två som är så upplagda för att sluta med en kyss. Nu gör dom tyvärr inte det vilket är lite tråkigt, jag menar filmerna hade då blivit ännu bättre om ni frågar mig. När jag tänker efter hade typ alla av manligt kön i den filmen kunnat vara homosexuella (hehe) men jag hade nöjt mig men dom två.

För övrigt hoppas jag att Elijah Wood är nöjd med bilden nedan, om inte så borde han iallafall vara det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar