tisdag 22 januari 2013

skola, våttorkade golv och rockringar
































Mycket som snurrar i huvve nu asså! Försöker välja vilka skolor jag ska söka till ( läs: vilka skolor jag kommer ORKA söka till ). Eftersom vi samtidigt har examensarbete kommer det bli en ganska ansträngande vår. Jag tror att de närmsta månaderna kommer bli fantastiskt lärorika och roliga men även extremt utmattande. Jag är redan nu trött hela tiden typ.

Nu dessutom har jag en liten svacka i skolan. Tycker det mesta är lite smått uttråkande men det är bara sån jag är (tycker ju egentligen att det mesta vi gör är ganska kul). Går för mkt på min lust vilket gör att jag nästan räknar dagarna tills veckan tar slut och man får ta helg. Jag får bara inse att det är så det ligger till och att jag bara ska genomföra denna period innan vi kommer sätta igång med examensarbetet på riktigt. Just nu har vi utöver våra lektioner i mönsterkonstruktion, sömnad, materiallära osv en fem veckors lång researchperiod. Vi har fått ett tema som vi ska utgå från och sedan göra en researchbok. Jag har precis kommit igång eftersom tanke processen innan man kan börja oftast tar ett tag. Detta känns otroligt roligt och spännande och jag hoppas att jag är på rätt spår när det gäller min tolkning av temat. Det är detta material som sedan kommer vara grunden till vårt examensarbete som i sig innebär att vi ska göra fem plagg. Kanske inte så mkt men det är ändå ett ganska omfattande projekt.

När man går en sån här utbildning så verkligen både lever och andas man skola. Om jag trots detta ska skriva om något som inte rör skolan kan jag ju berätta att mitt rum som vanligt är ett mindre bombnedslag. Min kära roomie E är en person som bäddar sin säng varje morgon och har fönstret öppet för vädring varje dag (jag ba VA!!!). Min andra kompis K brukar våttorka sitt golv typ varannan vecka (ännu en gång VA?!!) något jag själv tänker att man gör en gång om året. Jag trivs ganska bra i lagom mkt kaos men i deras sällskap kan jag ibland undre vem det är fel på? Satsar på dom (hehe). Eller okej jag vet att det är jag eftersom jag i höstas när jag bodde själv diskade i genomsnitt en gång i veckan (så INTE okej!).

Idag har jag mest dagdrömt mig igenom mina lektioner vilket kanske inte är så bra (?). Jag var lite mer intresserad när jag i sällskap av lite annat folk från skolan gick på vernissage. Det var Liv Strömquist som hade en liten utställning på nått hotel på avenyn. Ganska liten (var typ asa trångt där inne) men hennes grejer var som vanligt grymma. Här hemma lite senare utförde E den mest unika multitasking jag någonsin sätt. Hon pluggade materiallära samtidigt som hon rockade rockring! Fick typ en mindre chock när jag kom ut i hallen och såg henne. Sen förhörde jag henne i typ en timme (eftersom hon har prov på detta imorgon) och lärde mig typ mer under den tiden än jag har gjort på alla de lektioner vi har haft i materiallära!

Nu har jag sysslat med att bläddra i tidningar för lite inspiration till min research. Fick dock ingen eftersom dom till 80% bara består av reklam (vet ej varför jag fortsätter att köpa dom?). Okej vissa kan var bra ibland men i regel nej! Ska nu knarka lite serier samtidigt som jag chillar skiten ur mig. Råkade uttrycka mig på detta sätter igår när jag skulle gå hem från skolan och fick lite konstiga blickar men jag gillar det. Alltså uttrycket "chilla skiten ur mig"inte de konstiga blickarna!

Till slut bara en fråga, visst är det inte normal att våttorka golvet varannan vecka???
ha det gött.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar